Sponsortips en toolkit

Fantastisch dat je meedoet aan de Coast to Coast Challenge! Jij gaat hierdoor niet alleen de ultieme sportieve uitdaging aan, maar werkt je ook in het zweet om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de Nierstichting.

Natuurlijk helpen we je daarmee graag op weg. Op deze pagina vind je sponsortips en een handige toolkit om jouw challenge zo zichtbaar mogelijk te maken. Zo zorg je ervoor dat familie, vrienden, collega's en kennissen niet meer om jouw deelname heen kunnen en aangemoedigd worden om ook een donatie te doen.  

Kom in actie en ga samen met ons de strijd aan voor gezonde nieren voor iedereen! 




Maak je actiepagina persoonlijk
Direct na je inschrijving is jouw eigen actiepagina aangemaakt. Dat betekent dat niets je meer in de weg staat om aan de slag te gaan met het werven van sponsoren. Maak je pagina vooral snel compleet met je persoonlijke motivatie en foto's. Hoe persoonlijker je verhaal hoe beter. Het vergroot de kans op donaties. 

Een goed voorbeeld doet volgen
Zorg ervoor dat je al een paar donaties binnen hebt voordat je jouw deelname aan de Coast to Coast Challenge wereldkundig maakt. Geef zelf het goede voorbeeld door een donatie te doen en vraag je familie en beste vrienden hetzelfde te doen. Je zult zien dat de rest dan moeilijk kan achterblijven.

Spread the word
Hoe meer mensen weten van jouw challenge, hoe beter. Vertel op je werk, op school, de (sport) vereniging en op verjaardagen daarom enthousiast over jouw deelname aan de Coast to Coast Challenge en laat ze jouw actiepagina direct zien. Zo kunnen mensen ter plekke meteen een donatie doen! 

Maak slim gebruik van de toolkit
Zoals gezegd: we helpen je graag op weg. Daarom vind je onderaan deze pagina een toolkit met onder meer logo's, afbeeldingen en kant en klare teksten voor social media. Maak hier vooral gebruik van! Stel een digitale handtekening in onder je mail, plaats regelmatig updates op je eigen social media kanalen of maak een Whatsapp groep aan met goede bekenden om hen gelijktijdig te informeren over jouw actie. Iedere donateur bedank je daar natuurlijk meteen in, zo wordt de rest ook aangemoedigd om te doneren. 

Gebruik je persoonlijke QR-code
Jouw pagina heeft een unieke QR-code. Laat hem scannen vanaf je mobiele telefoon, zet ‘m in je e-mailhandtekening, of print hem uit en hang hem op in de sportschool of lokale kroeg. Iedereen die hem scant, komt rechtstreeks op jouw donatiepagina uit. Zo maak je het donateurs extra makkelijk!

Benut je netwerk
Bedenk via welke kanalen je jouw actie nog meer onder de aandacht kan brengen. De nieuwsbrief van je werk, school of sportvereniging bijvoorbeeld. Een berichtje in de lokale krant of donatiebus bij jouw lokale supermarkt of andere ondernemer.

Benader bedrijven om je te sponsoren
Vergeet niet om ook bedrijven te benaderen om je te sponsoren. Je werkgever, een goede klant, een fijne leverancier. Als dank kan je daarover een speciaal social media bericht schrijven en verspreiden met hun naam daarin. Of hun logo als afbeelding plaatsen op je actiepagina. Bedrijven laten graag hun maatschappelijke betrokkenheid zien, jij biedt ze die mogelijkheid!

Toolkit
Download de Coast to Coast Challenge communicatie toolkit met onder andere logo's, foto's en standaard social media berichten. Door slim gebruik te maken van deze toolkit, weten we zeker dat je een vliegende start gaat maken met het werven van donateurs! De toolkit vind je als download op deze pagina.

Download de toolkit Coast to Coast Challenge Download